Klantenservice

Klachtenservice

We vinden het vervelend voor je wanneer je een klacht hebt over onze dienstverlening of producten.

Op deze pagina vind je op welke manier je jouw klacht bekend kunt maken, zodat de klacht naar ieders tevredenheid kan worden opgelost. 

hello banner background image

Heb je een klacht?

We vragen je vriendelijk om je klacht via de e-mail ([email protected]) of via het formulier aan de afdeling klantcontact door te geven.

Houd hierbij rekening met het volgende: 

  • Maak het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar.
  • Volg voor het indienden van een klacht over hout, de onderstaande stappen.
Meld je klacht ›

Klachten over hout

1. Kijk op 'Voor je koopt'

Kijk op onze website op de pagina 'Voor je koopt'. Hier kun je zien wat de toegestane eigenschappen van het betreffende product zijn. 

Ga naar 'Voor je koopt' ›

2. Vergelijk de kenmerken

Vertonen de geleverde producten vergelijkbare kenmerken als omschreven? Dan vallen deze binnen de marge en zijn de betreffende kenmerken inherent aan het product. Je kunt hier geen klacht voor indienen. Als je andere vragen hebt over het product staan onze medewerkers klaar om eventuele aanvullende uitleg te geven. 

Naar 'Klantenservice' ›

3. Meld je klacht

Zijn de gebreken omvangrijker of anders van aard dat getoond? Neem dan contact met ons via de mail of onderstaand contactformulier. Voeg hierbij: 

  • Je naam en ordernummer
  • Foto's van de kwaliteitsgebreken (zie hieronder).
  • De gemeten afwijking(en). 
Ga naar het klachtenformulier ›
block background
Hoe maak ik een geschikte foto?
  • Maak van ieder kwaliteitsgebrek een duidelijke foto en label deze met de productnaam.
  • Voor krommingen en maatvariatie dien je een vast referentiekader te gebruiken, zoals bijvoorbeeld een buitenmuur.

Afhandeling

Bevestiging 

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Onze medewerkers zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen. 

Antwoord 

We zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen we je hiervan op de hoogte stellen. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Waarborg

Geschillencommissie

Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Safeshops. SafeShops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren, [email protected]. Ook kunt u uw klant voorleggen aan de consumentenombudsdienst (Gebruik daarvoor deze link). Tot slot kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. ​

Omruilen

Moeten er producten omgeruild worden? Dan verdient het ten alle tijde de voorkeur dat je de producten zelf in de winkel komt omruilen. Op deze manier ben je verzekerd van de juistheid en kwaliteit van het product en kunnen er geen beschadigingen optreden tijdens transport.

Thuisbezorgd? 

Wanneer je bestelling thuis bezorgd is, kunnen we de gebrekkig gebleken producten éénmalig bij je thuis omwisselen. Dit duurt gewoonlijk een week, afhankelijk van het product kan het langer duren. 

Zelf omruilen

Heb je je bestelling afgehaald of wil je graag de nieuwe producten zelf afhalen? Dan kun je de nieuwe producten, wanneer deze gereed zijn, in onze winkel komen omruilen. 

Onnodig retour? 

Mochten de retour ontvangen producten niet de eigenschappen vertonen zoals gepretendeerd in de aanvraag, dan worden de extra geleverde producten en eventuele transportkosten alsnog in rekening gebracht.